QUÈ FEM

Fomentar la cohesió i la inclusió social, la interculturalitat i la igualtat: aquest és el principal objectiu de la Fundació Primavera Sound. Amb l'educació i la divulgació cultural com a base, la Fundació vol incidir en els camps de la cultura, l'art, l'equitat social i el creixement personal principalment a les zones més pròximes al Parc del Fòrum.

PROJECTES SOCIALS

A la Fundació Primavera Sound creiem en el poder transformador de la música i volem que molts més joves tinguin l’oportunitat de beneficiar-se de la seva capacitat d’integració i de transformació, tant personal com social.

Treballem perquè els joves, i en concret aquells en risc d’exclusió social, incorporin i identifiquin referències creatives i comptin amb noves oportunitats.

D’aquesta manera cobrim una triple finalitat:

Despertar talent o interès per a la música.

Consolidar l'autonomia personal.

Sumar a la societat des de més vessants i transmetre que no únicament es pot aportar amb recursos econòmics.

Volem canalitzar el poder transformatiu de la música i l'ensenyament musical a través de diverses vies:

Aconseguir acostar la música a més públic.

Fer costat als i les joves que desitgin explorar noves vies de relacionar-se amb la música, tant a nivell personal com col·lectiu.

Destinar recursos, tant formatius, materials, com econòmics, per a què les noves generacions puguin identificar, dissenyar i planificar un projecte que utilitzi la música per a transformar o beneficiar el seu barri o entorn més directe (produir un concert, un vídeoclip, un programa de ràdio…). D'aquesta manera, es desperta interès cap a la música, es crea una relació de xarxa i convivència amb l'entorn en el qual es desenvolupen; i es consolida l'autonomia dels i les participants.

La Fundació desenvolupa 2 línies d'acció per a contribuir a projectes socials.

• Projectes en Xarxa
  • Els nostres projectes

PROJECTE EN XARXA

Projectes que comporten una col·laboració dins del marc d'un projecte educatiu ja existent en zones sota risc d'exclusió social.

Promoure l'equitat i la qualitat d'aprenentatge
.

Millorar les capacitats i competències dels alumnes a través de la música .

Despertar la creativitat per al desenvolupament personal i social.

La millor manera de fer-lo és, sens dubte, treballant en xarxa i col·laborant amb altres entitats ja establertes en el terreny per a enriquir el teixit social ja existent, contribuir a generar noves oportunitats i poder arribar a més joves.

PROJECTE IMPULS

Des de la Fundació encoratgem i donem eines als nois i noies perquè emprenguin una acció de servei a la comunitat que els ajudi a aplicar i consolidar aprenentatges en coneixements, habilitats, actituds, competències, despertant el seu talent i posant-lo a treballar per al bé comú. La materialització del “PROJECTE IMPULS” es durà a terme mitjançant la:

Dinamització de grups de joves que dissenyen, desenvolupen i planifiquen un projecte que transformi aspectes personals, del seu barri i entorn.

Beques per a joves per a accedir a estudis musicals i que comptin amb escassos recursos econòmics.